קודן לדלת כניסה

קודן לדלת

קודן לדלת כניסה – שומרים אלקטרוניים בשער – ביטחון ובטיחות מותאמים אישית מנעולים, חזקים ככל שיהיו, כבר די מזמן אינם אתגר מספיק עבור פורצים, גנבים ושאר עבריינים העלולים לפרוץ אליך לעסק או לבית.

הדרך החכמה למנוע פריצה ולהרחיק גנבים היא באמצעות קודן לדלת, בה המשתמש קובע את הקוד האישי הפותח אותה ואמצעי אבטחה נוספים יכולים להקשות עוד יותר על מלאכת הפריצה לבית ולעסק

אבטחה כנגד פריצות וגניבות היא סוגיה בעלת עניין גובר והולך מכל מגזרי האוכלוסייה האזרחית והעסקית בישראל. נראה כי פריצות ועבירות רכוש הפכו למכת מדינה בכל רחבי מדינת ישראל, וכי הפורצים והגנבים הפכו ליותר ויותר מתוחכמים.

נראה כי פריצות הדרך הטכנולוגיות לא פסחו על הולם הפשע בישראל, ועברייני הרכוש בישראל אימצו אמצעים מתקדמים לקיצור זמן הפריצה, לצורך מעשי שוד וגניבה נועזים ומסמרי שיער, שבעבר חשבנו שקיימים רק בסרטים.

נראה שגם מפלס האומץ של עברייני רכוש אלה עלה: מקורות במשטרה אומרים שאחוז לא מבוטל מעבירות הרכוש מתבצע דווקא בשעות היום, ולא בלילה. הגנבים והפורצים מחפשים פרצה הקוראת להם – הם מאתרים נכסים, בתים ועסקים שאינם שומרים על הכניסות שלהם באמצעי אבטחה כבדים מדי, או אינם נזהרים כלל, ונכנסים לאור יום, גם כאשר בעלי הבית או העסק נמצאים בו.

מצד שני, במערכת אכיפת החוק זיהו תופעה הפוכה: במקומות המאובטחים יותר, עברייני הרכוש לא פעם פשוט מדלגים עליהם, לא כי הם אינם מסוגלים להתגבר על אמצעי האבטחה, אלא משום שזה לוקח להם הרבה יותר זמן ומאמץ, זאת בשעה שיש מקומות קלים בהרבה לפריצה.

אחת מדרכי הפריצה לרכוש הנפוצות ביותר הינה פריצת מנעולים מבוססי מפתחות. בין אם על ידי העתקת מפתחות או תבנית של מפתחות לצורך כך, או בצורות שונות של חבלה במנעול, הם חודרים לבית או לעסק הנעול, ולוקחים ממנו רכוש יקר ערך.

טכנולוגיות הנעילה משתכללות כל הזמן, ואחת הדרכים הטובות ביותר להקשות על הפורצים ואף למנוע את הפריצה היא שימוש במנעול המבוסס על קודן לדלת, כלומר – על הקשת קוד מספרי או אלפא-נומרי על מנת לפתוח את הדלת או השער.

קודן לדלת כניסה: שכבות שונות של אבטחה

קודנים לדלת כניסה או לשער הינם טכנולוגיות נעילה המבוססות על התאמה אישית אל המשתמש, בהן קוד אישי צריך להיות מוקלד אל תוך המערכת על מנת לפתוח את המנעול. מערכת הנעילה עצמה הינה בדרגת קושי ועוצמה משתנות, עם מספר משתנה של פינים לנעילה, מידה משתנה של מתכות עוצמתיות למניעת שבירה ופגיעה בהן ורמות שונות של תחכום ממוחשב בתוך המערכת.

ישנן מערכות קודן לדלת המבוססות על לחיצה על קומבינציית מספרים מסויימת; ישנן מערכות קודנים לדלת מתוחכמות יותר, המבוססות על קוד אלפא-נומרי, כלומר גם אותיות ותווים, וגם על מספרים.

מערכות אחרות של קודן לדלת יכולות להיות מבוססות מגע של כרטיס חכם או על שלט, בו לחיצה על קוד בשלט פותחת אותן – בדומה למפתחות שלט לרכבים; מערכות מתוחכמות ויקרות הרבה יותר של קודן לדלת יכולות להיות ביומטריות, על בסיס טביעת אצבע של המשתמש.

ולבסוף, ישנם גם קודנים לדלת המבוססים על אפליקציה סלולרית, בה הקוד מוקלד דרך הטלפון החכם ומשודר אל המערכת לצורך פתיחתה.

כל אותן מערכות יכולות לשמש בתור קודן לדלת כניסה של בית או עסק, ויכולות גם לשמש בתור קודן לשער כניסה אל מתחמי חניה או חצרות בתים ועסקים.

קודן לשער כניסה: אבטחה היקפית לבניין או מתחם

בחברות ומפעלים נהוג, בין היתר, לגדר את המקום, ולהתקין שערי כניסה אל מתחמי החנייה בהם, בהם מוצבים שוערים או שומרים למיניהם הבודקים את אישורי הכניסה של הבאים בשערי המקום.

אחד מאמצעי האבטחה הנפוצים במקומות כאלו הינו קודן לשער כניסה, באחת הטכנולוגיות שהוזכרו לעיל: שלט, קוד, טביעת אצבע ביומטרית או אפליקציה סלולרית מבוססת קישוריות סלולר או התקשרות למספר ייעודי הפותח את השער.

אולם אמצעים אלו כבר מזמן אינם רק נחלת העולם התעשייתי והעסקי. בנייני מגורים רבים, וגם בתים פרטיים, אימצו את הטכנולוגיה הזו, ובשערי איזור החנייה אליהם מותקנים שערים חשמליים עם קודן לשער כניסה.

בנוסף, רחובות שלמים בישראל ואף שכונות הוגדרו במשך השנים כרחובות ושכונות פרטיות, ותושביהם התקינו שערים כאלו ואחרים למניעת מזרים להיכנס לתחומיהם בשעות מסויימות של היממה או בכלל – שערים שגם כוללים קודן לשער כניסה.

תוכן ממומן: ידית קודן מולטילוקקודן מכני לשומרי שבתקודן לדלת ללא חשמלקודן אינטרקום

מנעול חכם לדלת: הדרך החכמה למנוע פריצה

מנעולים חכמים הם כאמור מראה נפוץ לא רק בקרב עסקים וחברות – במיוחד חברות הייטק וחברות פיננסיות שבעבר הובילו את השוק בצריכת מנעולים מסוג זה, מטעמים מובנים – אלא גם בבנייני מגורים ובתים פרטיים.

מנעולים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, קודנים לשערים ולדלתות, נעילה ביומטרית ופתיחה סלולרית ממתקדמת – כל אלו הפכו לשגרה גם בבתים רבים וגם אצל עסקים קטנים, המשקיעים באבטחתם על מנת לנסות ולמנוע פריצה בלתי רצויה לתחומם.

בחלק מן המקרים, התקנת מנעולים חכמים וקודן לדלת הם דרישה של חברות הביטוח, על מנת לבטח את הרכוש והתכולה של בית או בית עסק. היעדרם של מנעולים חכמים במקומות אלו שולל את היכולת לבטח אותם, פשוטו כמשמעו.

עלות של מערכות קודן לכניסה לדלת ומנעולים חכמים

העלות של מערכות קודנים לדלת ולשער, וכן של מנעולים חכמים, משתנה בהתאם למידת העוצמה והתחכום של המערכות הפנימיות שלהן. ככל שרמת התחכום הזו עולה, כך גם העלות הבסיסית שלהן תגדל.

בהתחשב בכך שהימצאן או היעדרן של מערכות מעין אלו הן שאלה קריטית עבור רכישת ביטוח רכוש עבור אותם בתים ובתי עסק, ייתכן כי זוהי השקעה משתלמת.

חשוב להבהיר כי כאמור, גם הגנבים והפורצים השתכללו, ובידם לא פעם נמצאים גם אמצעים טכנולוגיים המסוגלים להתגבר על מערכות הנעילה החכמה והקוד לדלת או לשער; למקרים כאלו בדיוק ישנו ביטוח הרכוש, התלוי בקיומו על הימצאותן של מערכות נעילה חכמות.

מלאו פרטים
מנעול ללא מפתח

הקץ למפתחות, מנעול ללא מפתח

הפופולריות של מנעולים ללא מפתח  הולכת וגוברת עם השנים. יותר ויותר אנשים מחפשים את הנוחות של שימוש במנעול ללא מפתח לנעילה בבתים פרטיים, משרדים, מפעלים,